img_5154-1.jpg 1

Selera bertambah, mama bahagia.

Bila anak mula seleranya susu je, badan susut, mak-maklah yang paling pening fikir. Sebab hampir 100% masa anak-anak bersama mak tersayang. Kurus tak cukup zat mak pening, lebih makan obes pun pening jugak. Macam...

1479176116370-1.jpg 0

Kenangan pertama memberi konsultasi kepada pelanggan.

Alhamdulillah, As masih dipermudahkan urusan dalam mengurus kehidupan harian. Semakin kita berkongsi cerita, semakin rasa bersemangat nak mengajak lebih ramai orang sihat.  Pertama kali memberi konsultasi kepada pelanggan ialah kepada sepupu sendiri sebagai pelanggan...

Bermulanya ilmu nutrisi. 0

Bermulanya ilmu nutrisi.

Ilmu ni sangat luas. Tak rugi rupanya kalau kita tahu banyak benda. Dalam facebook, ramai yang akan berkongsi banyak benda. Sama ada perkara berkaitan peribadi atau perkara berkaitan maklumat. Yang baik kita kongsi, yang...

img_4952-1.jpg 0

Di Sebalik Tabir Shaklee-Dr. Forest C. Shaklee

Kisah bagaimana seorang kanak-kanak yang begitu banyak dugaan diuji dengan penyakit turboculosis (batuk kering) dan apabila dewasa diuji dengan kanser.  Shaklee sebenarnya diilhamkan oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1956 yang mana pada...

1477707294919-1.jpg 0

Puding Batik Marie Cepat, Mudah & Just Nice Manisnya

Bila cuti sekolah lama sempena Deepavali, mak-mak di rumah mesti tak menang tangan melayan kerenah anak-anak yang turut bercuti. Biasanya cuti macam ni mak-mak boleh minta tolong anak-anak yang dah habis peperiksaan akhir tahun...

1477646438765.jpg 0

Supplemen buat diri stabil emosi dan fizikal?

Sejak-sejak makan supplemen 3 tahun, memang sangat membantu dari segi fizikal dan mental.  Mungkin juga sebelum itu, ada nutrisi yang kurang lengkap.  Bukan sahaja dari segi pemakanan yang kurang lengkap, cara hidup, dan amalan...

img_3866-1.jpg 0

Train To Busan -Cerita Zombi yang patut tengok!

Bila scroll fb asyik naik cerita orang cakap pasal Train to Busan, sebenarnya teringin nak tengok juga. Suami pulak macam tau-tau aje puan isteri dia ni nak tengok cerita ni. Kami tengok dekat rumah...

Tengok video ini, menginsafkan! 0

Tengok video ini, menginsafkan!

Seringkali kita rasa malas dalam melakukan sesuatu. Tapi jika lihat video ini, insaf sungguh rasanya. Betapa kerdilnya diri kita, yang kurang kemampuan masih mampu menjalankan tugas harian. ​​ Semoga mereka yang ada anak-anak kurang...

Petahnya adik bercakap 0

Petahnya adik bercakap

Alhamdulillah, boleh bangun pagi lagi. Hari ni bangun lewat sikit daripada biasa untuk tugasan awal pagi.  Bersambung waktu petang pula. Pagi-pagi ni teringat kisah anak sebelum tidur. Mata dah mengantuk, tapi mulut tak berhenti...

“Apabila kita rajin menasihati orang lain, nasihat itulah yang Tuhan gunakan untuk menguji kita sendiri.”  0

“Apabila kita rajin menasihati orang lain, nasihat itulah yang Tuhan gunakan untuk menguji kita sendiri.” 

Beberapa hari lalu saya dapat bersembang dengan seorang bapa yang pernah mengalami trauma besar dalam hidupnya. Beliau menghubungi saya untuk bercerita kisah ini dan mahu cerita yang beliau sampaikan ini dikongsikan kepada semua orang...